Pere Llopart: “El repte és fer més fort Corpinnat i explicar per què treballem amb paràmetres tan exigents”

Pere Llopart: “El repte és fer més fort Corpinnat i explicar per què treballem amb paràmetres tan exigents”

El nou president de la marca col·lectiva aposta per reforçar la comunicació, potenciar esdeveniments com el Festival Gastronòmic i sumar cellers que compleixin el reglament “més estricte del món” en escumosos

Sergi Cortés  31 de juliol de 2025 a les 18:26

Pere Llopart defensa un model productiu que garanteix l’origen del raïm i dona valor al territori del Penedès

Pere Llopart va assumir el passat maig la presidència de Corpinnat amb l’objectiu de consolidar el projecte i reforçar el seu posicionament com a referent en escumosos d’alta qualitat. Amb una aposta clara per la comunicació i la incorporació de nous cellers que compleixin uns estàndards exigents, vol donar encara més valor al territori i a la marca col·lectiva.

Què ha representat per a tu assumir la presidència dins de la marca col·lectiva Corpinnat?

Suposa tot un repte. Tot un repte de seguir el camí iniciat, d’obrir el camí està molt bé, molt ben, molt ben iniciat i fer més forta encara la marca col·lectiva per donar valor a una manera d’elaborar.

Quin és el teu principal objectiu com i quines fites et poses? 

En principi el camí està molt ben traçat. L’objectiu és seguir avançant i sobretot, comunicant. Donar a conèixer la marca, els perquès de la marca. Explicar molt perquè elaborem amb uns paràmetres qualitatius tan elevats. Això, bàsicament donar a conèixer la marca i intentar ser més, fer el grup més gran.

M’has comentat dues coses interessants: la comunicació i la possible incorporació de nous cellers…

Volem fer canvis i ser més actius: a les xarxes socials, a la premsa, amb tastos i presentacions. També volem donar més repercussió al Festival Gastronòmic, a la Nit de la Verema i als tastos de vins base previs a la Barcelona Wine Week. Tenim una línia comunicativa ja bastant definida, però sempre incorporant millores.

Com treballeu actualment la comunicació i com la voleu continuar treballant?

Estem elaborant un nou pla de comunicació que manté l’essència del que s’havia fet amb el malaurat Josep Maria Flores, però amb adaptacions. Ara, la Marta Puparelli ens està ajudant en l’àmbit de la comunicació. Crec que ens pot aportar molt i li hem donat tota la confiança.

Acabeu de sumar el celler número setze, Kripta. És una prioritat sumar cellers a Corpinnat?

El creixement ha de ser natural. Incorporarem nous cellers a mesura que compleixin les exigències de qualitat, que són molt altes. El nostre reglament és, de fet, el més exigent del món en escumosos. Assolir aquests requisits no és fàcil. Probablement el creixement vindrà més per noves incorporacions que per augmentar referències dins dels cellers actuals.

La setzena incorporació és la prova de la consolidació de Corpinnat i l’exemple clar de la nostra voluntat integradora, que acull i acompanya tant cellers de trajectòria consolidada en el sector, com és el cas de Kripta, i a la vegada incentiva projectes més nous. Som molts ja els cellers que creiem que aquest és el camí a seguir: valor per al territori i una aposta clara i contundent per la qualitat.

Busqueu activament cellers o espereu que siguin ells qui s’interessin?

Sempre hem tingut consultes des del minut zero, però no anem a buscar-los. El reglament és complex i molts cellers pregunten detalls abans de prendre una decisió. Sí que a vegades se’ns ha demanat relaxar algun requisit, però aquí som molt clars: la nostra força és mantenir les normes originals.

Alguns comparen Corpinnat amb la figura d’Elaborador Integral de la DO Cava. Quina diferència hi ha?

Ens hi hem acostat, i fins i tot pensem que l’Elaborador Integral va néixer en part per l’efecte Corpinnat. Però la diferència principal és que nosaltres exigim la vinificació al 100% per raó social: no podem comprar ni un litre de vi elaborat fora. Només raïm, que ha de ser premsat i vinificat al celler. Això garanteix l’origen i ens diferencia clarament.

Convertir-se en denominació d’origen és un objectiu a mitjà termini?

No. Ho hem debatut, però no és un objectiu. Tenim avantatges en autoregulació que una DO no pot tenir. Per exemple, podem fixar un preu mínim de compra del raïm per a tots els cellers de la marca.

Quin és aquest preu mínim?

El 2025 és de 0,93 €/kg, tot i que la majoria de cellers ja estan per sobre d’1 €/kg. Ho fem per garantir la sostenibilitat econòmica dels viticultors.

El Festival Gastronòmic ja és una cita consolidada. Com va néixer i com evoluciona?

Aquest any fem la cinquena edició. Va néixer en plena pandèmia, quan molts restaurants no tenien espais a l’aire lliure i els cellers podíem oferir-los. La combinació de bons vins i gastronomia en un entorn obert va funcionar molt bé. Avui manté un nombre estable de restaurants participants, però cada any creix en qualitat gastronòmica.

La sequera és un tema crític per al Penedès. Com ho encareu?

Des del principi hem permès el reg de suport qualitatiu. Només 3 o 4 dels 15 cellers actuals el tenen instal·lat. Els últims quatre anys han estat duríssims, sobretot per a les vinyes velles, amb reserves d’aigua subterrània esgotades. Les solucions passen per reutilitzar aigua de depuradores, construir basses, aprofitar millor la pluja i aplicar tècniques agrícoles per fer la vinya més resistent. Tot i això, el Penedès seguirà sent un cultiu de secà amb reg puntual quan sigui imprescindible.

El perfil de Pere Llopart


Defineix-te amb una sola paraula… Doncs bé, sóc força meticulós, autoexigent.

Pel·lícula o sèrie? No soc gaire de sèries de la tele. La miro poc.

Digue’m un restaurant imprescindible. Ahir mateix vam estar al Casanova, el Casanova de la Bleda i la veritat és que vam quedar meravellats.

El teu plat preferit? Sóc molt de fideuà, també d’arrossos. 

Un ingredient o un plat que detestis… No m’agrada el bacallà.

Un vi negre? Una garnatxa negra.

Un vi blanc? Una garnatxa blanca, els del Priorat, els de la Catalunya Nord… Una garnatxa gris de Banyuls.

Un escumós? Hi ha molts Corpinnat boníssims, també caves molt bons.