CARLOS DELGADO: “LA PRESCRIPCIÓ, TAMBÉ EN EL VI, JA NO ÉS TÈCNICA, ÉS EMOCIONAL”

La Denominació d’Origen Terra Alta va posar ahir punt final a la tercera edició de la Primavera DO Terra Alta. I ho va fer de la mà dels professionals del sector, amb una jornada professional vinícola i una altra tècnica centrada en comunicació i enoturisme, celebrades a una de les catedrals del vi que conformen el patrimoni de la DO Terra Alta: el Celler Cooperatiu de Pinell de Brai.
La jornada tècnica, que es va celebrar a la tarda, va comptar amb la participació de dos ponents d’excepció, Rafael González, CEO de Vivential, membre fundador i de la junta directa de Tech Tourism Cluster de Catalunya, i docent del Basque Culinary Center de Donostia; i Carlos Delgado, periodista, escriptor i crític gastronòmic del diari El País, Premi Nacional de Gastronomia 2002, fundador d’Opus Wine i exdirector de MiVino i Vinum.
Sota el títol La DO Terra Alta com a marca. Enoturisme i altres palanques de posicionament, ponents i assistents vam crear un espai d’intercanvi i aprenentatge centrat en la comunicació efectiva, les tendències del sector, l’ús estratègic de les dades i el reptes emergents com ara la intel·ligència artificial. Precisament en aquest sentit, Rafael González va convidar els assistents a estudiar i apostar per motors de recerca alternatius a Google, com ara ChatGPT.
Per la seva banda, el periodista Carlos Delgado va incidir en l’ús de les xarxes socials, especialment entre els més joves, a l’hora de triar una marca. “Per què triomfen els influencers? Perquè transmeten emocions. La prescripció ja no és tècnica, és emocional”, va afirmar. Així mateix, va fer especial recalcament en el fet que, actualment, les campanyes genèriques no interessen: “La segmentació generacional en la comunicació de marca és decisiva”, sempre sense perdre de vista que “un usuari fa servir de mitjana sis fonts abans de comprar un producte, per tant, qualsevol campanya ha de ser, també, multicanal”.
El showroom de vins aglutina un centenar de professionals

Al llarg del matí, un centenar de professionals de la restauració, l’hoteleria i la distribució vam poder tastar les referències dels cellers que han participat enguany de la tradicional jornada vinícola que la DO Terra Alta organitza a la comarca, i que des de fa tres anys s’engloba dins el marc dels actes de la Primavera DO Terra Alta.
Una Primavera que enguany tanca amb xifres que consoliden aquest festival enogastronòmic com a cita imprescindible en l’agenda de la comarca, amb prop de 8.000 persones entre tots els actes que conformen el programa del festival.
Sobre la Primavera DO Terra Alta
La Primavera DO Terra Alta és un festival enogastronòmic que ofereix una àmplia agenda d’activitats per gaudir de la cultura, el paisatge i els vins de la DO Terra Alta, així com per reivindicar, no només la qualitat i el prestigi dels vins de la DO Terra Alta, sinó també la comarca com a destí enoturístic de primera alçada.
La Primavera DO Terra Alta té com a objectiu principal ser un projecte inclusiu de comarca, amb la celebració d’actes a diferents indrets de la Terra Alta, per tal d’implicar un percentatge important dels seus habitants i les seves empreses, des dels cellers, fins a la restauració i l’hoteleria, passant per altres empreses de serveis de la comarca.
