Cupatges, juntament amb l'INCAVI, crea l'Observatori del Vi de Catalunya
Un nou estudi analitzarà tendències de compra a les botigues especialitzades de Catalunya.
Cupatges29 de juliol de 2025 a les 13:53

Material de l’INCAVI en una botiga de vins de Sabadell. | Vinalium.
Aquest diari de vins digital, Cupatges, juntament amb l’INCAVI, i amb el suport de les patronals del vi i del Cava (AVC i AECAVA), impulsa l’Observatori del Vi de Catalunya, un estudi pioner sobre el comportament de compra en botigues especialitzades multimarca i amb més de 200 referències. El projecte s’està desenvolupant per part de Cupatges i busca donar eines útils a cellers i comerços per afinar estratègies i conèixer millor el consumidor.

Botiga de vins Vinalium, a Terrassa
Què sabem? L’estudi analitzarà variables clau com el moment de compra, el tipus de vi, les tendències de mercat, el format, el preu, l’origen geogràfic i el grau de coneixement del client. També es crearà una radiografia real del comerç especialitzat a Catalunya i del paper creixent de les botigues multimarca. A més, l’INCAVI, mitjançant Cupatges, està distribuïnt materials didàctics a les botigues per millorar el coneixement de les DO i el valor del producte local.
Les xifres: De moment, més de 70 establiments han decidit participar-hi i una trentena tenen ja els materials didàctics exposats a les botigues.
Per què és important? El projecte ofereix, per primera vegada, una base de dades rigorosa sobre què, com i quan compra vi el consumidor a botiga física. Això permetrà als professionals ajustar millor l’oferta, comunicar amb més precisió i reforçar la prescripció del vi català.

Diví, al carrer Muntaner de Barcelona
Què diuen? Sergi Cortés, editor de Cupatges i Tánico i impulsor del projecte, comenta que “és necessari tenir dades del tercer canal i establir ponts de col·laboració entre productors, distribució i administració. Aquest és un projecte de llarg recorregut que ens ajudarà a entendre millor el consumidor“.
Per acabar: L’Observatori del Vi de Catalunya neix amb la voluntat de ser una eina útil i continuada. Si aconsegueix consolidar-se, pot esdevenir un referent per orientar polítiques públiques, estratègies comercials i accions de promoció del vi català basades en dades reals i actualitzades.