La DO Montsant tanca 2019 amb els objectius de l’any assolits i el mercat interior en la retina

do montsant tancament d'any 2019

La Denominació d'Origen Montsant arriba al final del 2019 havent assolit els propòsits i objectius que es plantejava de cara a l'any en tots els seus eixos de treball: qualitat, promoció i coneixement. Ha estat, a més, l'any en què la DO Montsant ha complert la majoria d'edat, demostrant que és una DO afermada en el mercat del vi i amb uns resultats més que satisfactoris: més de 6 milions d'ampolles comercialitzades per any en els darrers exercicis i distribuïdes tant en el mercat exterior com en l'interior, i un creixement exponencial pel que fa a cellers, passant dels 28 inicials als 55 actuals.

Avui, els vins de la DO Montsant es troben a taules de més de 40 països, essent els Estats Units i Alemanya els principals països d'exportació per als cellers. I és que l'esforç des del punt de vista comercial i de promoció a nivell internacional ha estat un dels pals de paller de l'estratègia de la DO durant els darrers anys, i el 2019 ha estat un dels més actius. Enguany, la DO Montsant ha rebut distribuïdors, importadors, periodistes i prescriptors dels principals països on s'ha anat desplegant durant els darrers anys: Japó, Alemanya, Suïssa, els EUA o la Xina.

Però el 2019 ha estat també l'any en què la DO Montsant s'ha bolcat amb el mercat català, el seu mercat més proper i uns dels més importants per la relació de proximitat amb el consumidor. La jornada professional celebrada el mes de març a Barcelona va ser el principal acte de promoció d'aquest 2019. Una trobada que va tenir lloc a la Llotja de Mar i on van participar 41 dels cellers emparats a la DO. Tots ells van poder presentar els seus vins als més de 600 professionals del món de la restauració, la distribució i l'hostaleria de la capital catalana, el punt més estratègic pel seu important pes en el mercat català.

I en un any tan important per a la DO, des del Consell Regulador s'ha volgut reconèixer la feina de tots aquells que dia a dia fan gran la DO Montsant. La celebració de la segona edició dels Premis Montsant va servir per posar en valor la feina feta en cada una de les categories premiades, una manera de reconèixer a les persones que d'una manera o una altra escriuen la història de la DO Montsant.

Nou Consell Regulador, un mateix objectiu

Aquest 2019 ha estat també any d'eleccions a la DO Montsant, una situació que no s'havia donat mai amb anterioritat. Per primera vegada, els viticultors i cellers adscrits a la DO van votar els òrgans de govern que els representarien els pròxims 4 anys. La candidatura Junts pel Montsant va ser la guanyadora, i 3 setmanes després es constituïa la nova junta rectora amb Pilar Just al capdavant i l'objectiu de seguir una línia de treball continuista, centrant-se en els 3 mateixos eixos de treball -qualitat, promoció i coneixement- per continuar generant oportunitats per a aquells que trien quedar-se al territori.

En aquesta línia es mouen dos dels principals projectes en què es troba immersa actualment la DO Montsant i que tindran continuïtat en el 2020: el projecte LIFE Priorat+Montsant i el PECT Priorat, tots dos enfocats a conèixer els beneficis de les pràctiques sostenibles i la innovació, tant al camp com al celler, per tal de tenir el màxim coneixement del territori emparat sota la DO.

Respecte al LIFE, de cara a l'any vinent, es duplicarà la zona de treball en confusió sexual per seguir apostant per una DO cada vegada més sostenible i amb pràctiques vitivinícoles respectuoses amb el paisatge. Pel que fa al PECT, se seguirà treballant també en els estudis de zonificació i caracterització de les Garnatxes i les Carinyenes i, com a novetat, es farà un inventari de finques que permetrà tenir una visió més real de la situació de les parcel·les de vinya emmarcades en la DO Montsant.

I en tota aquesta ruta de treball, la qualitat continuarà sent la cúspide de la piràmide en 2020. La DO Montsant continuarà posant tots els seus esforços en garantir la traçabilitat i la qualitat dels seus vins mitjançant rigorosos controls de procedència del raïm durant la verema així com dels punts de venda del producte etiquetat com a DO Montsant. Sempre amb l'objectiu últim de reforçar la marca tant en el mercat exterior com especialment en l'interior, on la DO Montsant dedicarà importants esforços aquest pròxim 2020 amb l'objectiu de ser cada vegada més pròxima al seu principal consumidor i, de pas, dinamitzar el territori que, en definitiva, és el bé més preuat de la DO Montsant.

Associació Catalana d’Enòlegs - Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya
Centre Àgora · Polígon Domenys II · Plaça Àgora, 1  · 08720 Vilafranca del Penedès (Barcelona) · Tel. 93 891 2550 · Fax 93 891 2550
facebooktwitterlinkedinslideshareWine Moderation