Actors i influencers se sumen a la iniciativa de ’friends of glass’ 2019

La plataforma a favor de l'ús del vidre compta amb nous ambaixadors que s'han unit al canvi

'Friends of Glass', la plataforma de consumidors en defensa del consum d'aliments i begudes envasats en vidre, ha llançat una nova campanya de conscienciació amb el conegut lema #YoElijoVidrio. Aquesta plataforma europea vol conscienciar els espanyols sobre la importància de triar productes envasats en aquest material i comparteix els motius pels quals és important formar part d'aquesta iniciativa internacional.

L'ús d'envasos en vidre per a aliments i begudes respecte a altres materials ha crescut un 3% a Espanya durant l'any passat, gràcies al fet que els consumidors presten cada dia més atenció a com les seves decisions de compra poden tenir un impacte real en el medi ambient . Més conscienciats i sensibles, els consumidors responen a una exigència de canvi en els hàbits de consum que advoca per utilitzar materials sostenibles i saludables que no incideixin de cap manera sobre la composició del menjar, ni repercuteixin negativament sobre el medi ambient.

Segons les dades recopilades pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, entre els mercats de begudes que més han augmentat durant el 2018 es troben el de les cerveses amb un 4,2%, segment en el qual el vidre és el material dominant; i el de les aigües, amb un 2,3% de creixement total i un 9,5% de creixement corresponent al vidre. "(* 'Panells de Consum Alimentari' 2018, Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació - Govern d'Espanya)

El famós actor Maxi Iglesias, que des de fa temps col·labora amb 'Friends of Glass' per fomentar un estil de vida respectuós amb el medi ambient, torna a donar suport a la iniciativa i aquest cop ho fa com a ambaixador i educador. El model i actor (protagonista de sèries i pel·lícules recents com ingovernable, Velvet Col·lecció, Desapareguts o Malgrat tot) és un veritable promotor de l'ús de materials naturals com el vidre dins de l'actual context d'urgència per protegir els oceans. Aquest estiu liderarà la iniciativa de 'Friends of Glass', compartint els motius pels quals és important triar vidre per tenir cura de la nostra salut alhora que protegim del medi ambient.

La campanya d'aquest any compta també amb el suport dels actors José Lamuño, Marc Clotet, Natalia Sánchez i la influencer en estil de vida saludable Isabel Pla, amb qui Maxi Iglesias comparteix els avantatges ecològiques i de seguretat alimentària amb què compten els aliments i begudes envasats en vidre, i posteriorment s'assegura que formen part activa del canvi d'hàbit a favor de vidre.

A l'hora de triar un aliment o beguda, també estem triant el seu envàs, i en optar pel de vidre estem apostant per un envàs fabricat amb matèria primera natural (sorra de sílice, carbonat de sodi i calcària), lliure de contaminants, i a més 100% reciclable infinites vegades, sense perdre qualitat ni quantitat, convertint-se de nou en envàs. Tot el vidre dipositat en els contenidors verds torna a convertir-se en envàs, i no en un altre objecte que acabi finalment a l'abocador, o en els oceans. Per tot això, el vidre es considera com un dels materials d'envasat més sostenibles.

"Amb aquesta campanya volem ressaltar la importància de no oblidar els ensenyaments ecològiques i saludables que aprenem a través de les notícies, les xarxes socials o d'algun amic. Es tracta d'incorporar tota aquesta informació en el nostre dia a dia per fer canvis d'hàbit que afavoreixin l'ús de materials naturals i respectuosos amb l'entorn. Petits canvis poden fer una gran diferència, per això animem als consumidors a triar vidre en el moment de realitzar la compra "comenta Karen Davies, responsable de Friends of Glass Espanya.

Al llarg de l'estiu, els usuaris de les xarxes socials podran descobrir els diferents vídeos dels protagonistes de la campanya, convidant-los a unir-se al canvi.

Accés al primer teaser: link

friends of glass

Sobre l'envàs de vidre
Es fabrica amb matèries primeres naturals i sostenibles, abundants en la naturalesa com la sorra de sílice, el carbonat de sodi i la calcària. És l'envàs preferit pels consumidors per temes de salut i medi ambient. És reciclable 100% infinites vegades i també reutilitzable. Com envàs primari, el vidre garanteix la conservació, enviament i presentació atractiva d'una àmplia gamma de productes de consum.

Sobre Friends of Glass


Friends of Glass és una plataforma que dóna suport a l'envàs de vidre. Fomenta un estil de vida que inclou el consum de productes envasats en vidre per 3 raons principals: salut, sabor i medi ambient.

Friends of Glass va començar el 2008 com una campanya de conscienciació a favor de vidre, creada per FEVE, la Federació Europea de l'Envàs de Vidre. Friends of Glass uneix a persones dels diferents països europeus que estan convençuts que el vidre és el material d'envasament ideal gràcies als seus indubtables beneficis per a la salut, l'ecologia i el progrés social. Tant individus com organitzacions nacionals, agències i empreses que creuen en la sostenibilitat del vidre, formen part d'aquesta plataforma.

Uneix-te a la comunitat seguint a Friends of Glass en xarxes socials i en www.friendsofglass.com.

Associació Catalana d’Enòlegs - Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya
Centre Àgora · Polígon Domenys II · Plaça Àgora, 1  · 08720 Vilafranca del Penedès (Barcelona) · Tel. 93 891 2550 · Fax 93 891 2550
facebooktwitterlinkedinslideshareWine Moderation