Conferència: Els mitjans de comunicació, darrera frontera del vi

L'Institut Català del Suro i AECORK organitzen una conferència a INTERVIN per ajudar als cellers a comunicar millor els seus vins
  • El 80% dels cellerers considera que les informacions que els mitjans publiquen sobre el vi contribueixen a incrementar les vendes
  • Sis de cada deu consumidors segueixen les recomanacions dels mitjans a l'hora de triar un vi
  • El tap de suro natural, element clau de comunicació per als cellers que vulguin apropar-se al públic jove
  • La conferència tindrà lloc el dilluns 16 d'abril a les 12:00 dins de l'Espai Catalunya

Dilluns que ve dia 16 d'abril a les 12 del migdia, l'Institut Català del Suro (ICSuro ), juntament amb l'Associació d'Empresaris Surers de Catalunya (AECORK ), organitzen una conferència sobre comunicació en el món del vi. La ponència tindrà lloc a la Sala de Tast de Catalunya, dins el saló INTERVIN , de la Fira Alimentària, i serà a càrrec de Rodolfo Castro Galiana , Doctor en Periodisme per la Universitat Complutense, MBA per la IE Business School, empresari i autor del llibre 'La comunicación del vino '.

La conferència, que l'autor ha titulat ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ, ÚLTIMA FRONTERA DEL VI , pretén ajudar els assistents, majoritàriament professionals del món del vi, a millorar la comunicació dels seus cellers.

En aquesta xerrada, l'autor donarà les claus perquè qualsevol celler pugui implementar estratègies de comunicació que s'adaptin a la seva dimensió i parlarà de com el tap de suro pot ser un element més de comunicació per al celler , ja que el pot ajudar a diferenciar-se en mercats com els Estats Units o la Xina, on els vins tapats amb suro natural es consideren de millor qualitat.

El tap de suro es percep com un element sostenible i ecològic pel 88% dels espanyols i, per tant, els cellers també el poden utilitzar per apropar-se als consumidors més joves, atès que, per aquesta franja, el consum ètic i responsable és molt important.

La conferència aprofundirà en la relació dels cellers amb els mitjans de comunicació ja que "el 80% dels cellerers considera que les informacions que els mitjans publiquen sobre el vi contribueixen a incrementar les vendes" , segons Castro. No en va, "sis de cada deu consumidors segueixen les recomanacions dels mitjans a l'hora de triar un vi" .

És per això que l'autor del llibre i ponent en la xerrada organitzada per ICSuro i AECORK considera molt important ajudar els petits cellers i les petites denominacions d'origen a ocupar la seva quota d'interès mediàtic, ja que, segons un estudi fer per Rodolfo Castro, pel que fa als cellers espanyols, "17 denominacions d'origen (el 13% de les existents) copen el 74% de tota la informació en circulació, mentre que 411 cellers (el 6,5% de les operatives) s'alcen amb el 80 %, el que es pot imputar a l'absència de periodistes o assessors externs en comunicació en la majoria dels cellers i denominacions d'origen ".

Aquesta conferència és possible gràcies a la col·laboració en la cessió de l'espai per part de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), organitzadors de l'Espai de la Marca Catalunya.

ON: Sala de Tast - Catalunya - Intervin - Fira Alimentària (Pavelló 3)

DATA: 2018.04.16

HORA: 12:00

Associació Catalana d’Enòlegs - Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya
Centre Àgora · Polígon Domenys II · Plaça Àgora, 1  · 08720 Vilafranca del Penedès (Barcelona) · Telèfon 93 891 2550 · 
facebooktwitterslideshareWine Moderation